Beweegprogramma's

We worden allemaal steeds ouder. Helaas betekent dit ook dat steeds meer mensen te maken krijgen met klachten die samenhangen met ouder worden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld artrose of suikerziekte. Bewegen is gezond. Dit geldt voor iedereen. Maar als je een chronische aandoening hebt, is bewegen extra belangrijk. Voor deze groepen biedt STADS Fysiotherapie een speciaal beweegprogramma aan.

STADS Fysiotherapie biedt programma’s aan bij:

•  Gewrichtsslijtage (Artrose)

Je komt in aanmerking voor deelname aan een beweegprogramma, wanneer er geen indicatie (meer) is voor fysiotherapeutische behandeling. Het doel van de training is om op termijn zelfstandig te kunnen voldoen aan de Nederlandse Norm voor Gezond Bewegen

fysiotherapeut geeft instructies bij begeleid sporten STADS fysiotherapie

Begeleid training bij chronische klachten als artrose, COPD, en suikerziekte
  Werk samen met jouw fysiotherapeut aan een gezonde leefstijl
  Veelal vergoed door de zorgverzekeraar

Na verwijzing van je huisarts vindt een intakegesprek plaats bij de fysiotherapeut. Om zeker te weten dat het veilig is om te gaan bewegen zal na een vragengesprek, enkele vragenlijsten en conditietesten afgenomen worden. Hierna zal aan de hand van deze gegevens, én jouw persoonlijke beweegdoelen, een beweegprogramma op maat opgesteld worden.

In een tweede consult ga je met jouw fysiotherapeut de beweegruimte in. Samen neem je het hele programma door en heb je uitgebreid de tijd om vragen te stellen en samen te oefenen. Als dit goed gaat, plan je samen met jouw fysiotherapeut het vervolg van het traject in.

Werk aan de winkel! Je gaan nu 6 weken, 2x in de week een uur trainen. Na 6 weken worden de conditietesten opnieuw afgenomen en kijk je samen met jouw fysiotherapeut waar je staat ten opzichte van de opgestelde beweegdoelen. Na aanpassingen gemaakt te hebben aan het beweegprogramma, ga je opnieuw 6 weken, 2x in de week een uur trainen.

Op het einde van het traject vindt opnieuw een evaluatie plaats. Samen met jouw fysiotherapeut bepaal je hoe je verder gaat met bewegen.

STADS Fysiotherapie biedt 5 beweegprogramma’s aan in samenspraak met de zorgverzekeraar:

•  Gewrichtsslijtage (Artrose)

Deze programma’s zijn opgesteld aan de hand van de fysiotherapeutische richtlijnen van het KNGF.

Wil je gaan bewegen, maar kom je niet in aanmerking voor een van deze beweegprogramma’s? Bel dan even met STADS en informeer naar de mogelijkheden.

Je komt in aanmerking voor een beweegprogramma wanneer je door je huisarts verwezen wordt voor een van de volgende aandoeningen:

•  Gewrichtsslijtage (Artrose)

Vergoeding voor een beweegprogramma is opgenomen in de aanvullende verzekeringspakketten. Hierbij is de hoogte van de dekking afhankelijk van de voor jouw geldende polisvoorwaarden. Zo kan het zijn dat een programma volledig vergoed wordt, of er om een kleine eigen bijdrage gevraagd wordt.

Neem voor meer informatie contact op met je zorgverzekeraar, of bel even met STADS. Wij kijken graag met je mee.