Shockwave therapie

Shockwave therapie is een behandelvorm waarbij we met geluidsgolven, die schokjes (shockwaves) veroorzaken, pijnlijke plekken in het lichaam behandelen. De geluidsgolven stimuleren het lokale zelfhelende vermogen van het lichaam. Met een duwtje in de juiste richting gaat je lichaam dus zelf weer aan de slag met herstel.

Shockwave is bewezen effectief bij onder andere:

•  (Chronische) Peesproblematiek (bijvoorbeeld jumpers knee, achillespeesklachten)
  •  Verkalkingen
  •  Slijmbeursontstekingen
  •  Hielspoor
  •  Tenniselleboog en golferselleboog
  •  Springschenen

Een behandeling met het shockwave duurt zo’n vijf tot tien minuten per keer, en wordt één tot twee keer per week uitgevoerd.

Aanvullend op de shockwave-behandeling zult u altijd oefeningen krijgen om ook thuis aan uw herstel te werken.

Vaak al effect na 2-3 behandelingen
  Effectief bij spier- en peesklachten
  Kan helpen om injecties op operaties te voorkomen

Shockwave therapie is een behandelmethode waarbij geluidsgolven die schokjes veroorzaken (shockwaves) op een pijnlijke plek overgebracht worden. De geluidsgolven activeren de zelfhelende werking van het weefsel door stimulatie van de bloedcirculatie botaanmaak.

Eerst wordt er een gel op de huid aangebracht. Middels een  shockwave behandelpistool worden de shockwaves toegediend op de pijnlijke plek. De behandeling duurt vijf tot tien minuten per keer en wordt één tot twee keer per week uitgevoerd.

Shockwave therapie brengt vrijwel geen bijwerkingen met zich mee. Direct na de behandeling kan het behandelde gebied een paar dagen war gevoeliger zijn, de huid wat rood kleuren of kan lichte zwelling optreden.

Ben je jonger dan 18 jaar, dan ben je voor Shockwave therapie verzekerd in je basisverzekering. Als je ouder bent dan 18 jaar, heb je een aanvullende verzekering fysiotherapie nodig. Ieder pakket heeft andere voorwaarden.

Neem voor meer informatie contact op met je zorgverzekeraar, of bel even met STADS. Wij kijken graag met je mee.